Lehevaatamisi kokku

laupäev, 10. september 2016

Hüpe loengute maailma 09.09-10.09

Asjade sisuline pool on alati põnev. Kuigi perioodiliselt mulle tundub, et ma tean üsna palju, siis tuleb peagi asuda mõtlema pigem sedaviisi, et ma ikkagi mitte midagi ei tea. Või siis teadsin ja olen nüüdseks unustanud. Või tean midagi pealiskaudselt. 
Well, väga heal meelel ma rühmatöid ja enesetutvustusi ja meeskonnatöid ei tee, kuid arvestades minu seikluslikku uudishimutsemist, siis laskem aga minna.
Õppimise emotsionaalsed ja sotsiaalsed aspektid on võrdlemisi mitmekülgne kogemus ning hea on tõdeda, et esmakordselt õpin ühel kursusel kolleegiga. Omanäoline on vestlused, tutvused, analüüsid ja selekteerumine. 
See "Soomustüdrukus" vaadeldud akvaariumikalade võrdlus on pisut analoogiat pakkuv. 
Mida tahan teha õpetajana, et olla parim? Ma ju muutun pidevalt ajas ja ruumis. 
Kiindumusstiilide teooria - milline on lapsevanema ja lapse suhe ja missuguselt me kiindume (ärevalt, klammerdunult, turvaliselt), emotsioonide toetamise teooriad.
Kuuluvus, seotus, toetus.
Õpetaja emotsionaalne toetus - kõik sõnad on mõistetavad.
Kuidas käituda vaatluspraktikal nagu kaamera, kes jälgib, mitte ei anna hinnanguid (oujee, ikka need hinnaguvabadused a la ruumis viibisid inimesed).
Toetava õpikeskkonna loomine.
Pisuke paus ning kohtumine vana sõbraga, kes ülla-ülla siin toimetamas.
Aju ehitus ja funktsioonid. Kas miski tekitab õppimise ajal emotsioone? Frenoloogiasse põige kui nüüdseks lootusetult aegunud teadusesse
Pisut harjumatu on osasid asjuseid taas kuulata. Siinpuhul hoian oma suukese kinni ja ja ei räägi mõnes asjas kaasa - nt õpin läbi meelte ;) Aju ehitus, neuronid e närvirakud. 
Neurotransmittonid ja muid tuttavaid sõnu. AGA - asjad tuleb endale uuesti selgeks teha. 
Homonunculus ikka ka (seda meest ma ei mäletagi)-
Õppejõud on mõõdukalt meeldivad, intensiivsed ja omanäolised.
Auditooriumis on üliõpilased vägagi asjalikud, kuulavad, küsivad, uurivad, analüüsivad ja lisavad vürtsi juurde.
Töömälu ja tähelepanu seotus frontaalsagaraga. 
Haistame, kompame, tunneme, silmad kinni - käbi, lusikas, vürts ja makaron.  Kummutame ajumüüdid. 
Laupäeval Terra majas ja võrdlemisi pisikeses auditooriumis, mõttetegevus ja teadasaamine eksmitest, õppejõududest etc...
Mõned kursusekaaslased on selgelt julgemad - need ON juba pedagoogid. 
Elukestva õppe neli võrdselt tähtsat eesmärki: *enesearendamine; aktiivse kodanikkonna kujunemine/kujundamine; sotsiaalse tõrjutuse vähendamine; konkurentsivõime suurendamine ja kohanemine muudatustega tööjõuturul. 
Õpetada lapsed õppima. 
Mis teeb õpetajast õpetaja - meil peavad olema erilised oskused
 Mis teeb meie kutsestandardi niivõrd heaks, et lugu käib magistri tasemel? 
Kellel on väga suur võim inimeste üle, siis nendel peab olema eetiliste väärtuste kogum eriliselt suur. Tõttöelda olen ma ikka väga nõus, see on eriti asjakohane, kui
mõtlen oma Tabasalu aastatesse. Siis olin ma tõeline "roheline". Ning nüüd tuleb tõega tunnistada, et ma ei teadnud eelnevalt paljusidki asju, kuid nüüd olen jälle midagi juurde saanud. 


















Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar